Studium v zahraničí: Co si zabalit?!

Vítám Vás u mého prvního článku, ve kterém se zaměřím na věci, které si zabalit na studium v zahraničí.
Já studuji na vysoké škole v Birminghamu ve Velké Británii, takže moje tipy budou tímto ovlivněny. Pro každý stát kam se chystáte se to může lehce měnit, ale základ bude stejný nebo alespoň hodně podobný.
Letenky jsem si kupovala přibližně dva měsíce předem u ČSA. ČSA  a Jet2 byli jediné dvě společnosti, které létali přímo do Birminghamu, což jsem potřebovala jako svůj první let, kdy jsem měla spoustu věcí. K letence jsem si rovnou dokupovala kila navíc pro svoje zavazadlo, protože už předem jsem věděla, že to jejich limitu se určitě nevejdu. Limit pro odbavené zavazadlo je normálně 23 kg a po dokoupení jsem měla 32 kg. K odbavenému zavazadlu jsem měla ještě příruční kufr a batoh. Jako odbavené zavadlo jsem měla hokejovou tašku na kolečkách, protože i do velkého kufru bych se nedokázala zabalit. haha.


A teď už k samostatnému seznamu na co nezapomenout a co si zabalit:

1. Cestovní adaptér + prodlužovací kabel

Pokud vycestujete jen po Evropě možná to není ani potřeba. Já jsem si do UK předem koupila jak adaptér tak prodlužovací kabel. Věděla jsem, že budu na koleji a cestovních adaptérů bych potřebovala několik. Prodlužka se hodí vždycky, protože ne vždy váš kabel bude stačit třeba až do postele. haha.

 
2. Hotovost
I když téměř všude se nyní dá platit kartou , je dobré mít aspoň malý abnos peněz v hotovosti. Nikdy nevíte, kdy se vám bude hodit a dokud nemáte zařízenou kartu v dané zemi, za výběr v bankomatu by ste mohli platit nemalé a zbytečné poplatky.

3. Cestovní balení kosmetiky
Šampón, kondicionér a sprchový gel si berte jen v cestovním balení. Netahejte se s plnými velikostmi uplně zbytčně a radši si je kupte až na místě. 


4. Vytištěné důležité dokumenty

Nezapomeňte si vzít všechny dopisy, které vám přišly ze školy nebo z jiních organizací. Také dooručuji si například pro jistototu vzít ověřenou kopii maturitního vysvědčení. Některé dokumenty možná ani nebudete potřebovat, ale lepší je mít u sebe rovnou, než je shánět později. 

5. Léky
Dopředu si kupte všechny léky, které uživáte pravidelně. Určitě si s sebou kupte i základní léky na bolest hlavy, bčíchy, horečky, bolest krku... Až vás něco bude bolet, tak se vám nebude chtít jít někam do lekárny/obchodu a budete rádi, že jste si je přivezli.

6. Pas, občanský průkaz, řidičský průkaz

7. ISIC nebo jiná studentská karta
8. Funkční platební karty

Doufám, že vám tento krátky seznam věcí co nezapomenout apoň trochu pomůže. Do komentářů mi můžete dát vědět, jaké další věci vás napadají a ráda to do článku přídám.

STEPANKA







Komentáře